Fadura LHIIk hezkidetza-eredu batean aurrera egitearen alde egiten du, ikasleen eta langileen artean berdintasunezko edukiak, balioak eta jarrerak sustatuz, eta ikastetxeko hezkuntza- eta kudeaketa-praktikak sustatuz.
Horretarako, lerro hauetan lan egiteko konpromisoa hartzen dugu:
- Berdintasunaren aldeko apustua politika globaletan eta, bereziki, ikastetxean txertatzea.
- Emakumeek eta gizonek ikastetxeko ordezkaritza-guneetan eta erabakiak hartzeko guneetan berdintasunez parte har dezaten sustatzea.
- Ikastetxean berdintasuna sustatzeko sortutako egitura espezifikoak sendotzea.
- Ziklo guztietako curriculumean genero-ikuspegia txertatzea.
- Ziklo guztietan gizonak eta emakumeak berdintasunez sar daitezen eta parte har dezaten sustatzea, ikasleen sexuaren araberako bereizketarekin hausteko.
- Ikastetxean berdintasunari buruzko prestakuntza koherentea eta egonkorra ezartzea.
- Ikastetxean berdintasunaren aldeko sentsibilizazio- eta komunikazio-ekintza etengabeak garatzea.
CIFP FADURA LHIIko Zuzendaritzak, erakundeko gainerako pertsonekin batera, bere gain hartzen du bezeroei kalitatezko zerbitzu bat eskaintzeko erantzukizuna. Zerbitzu horrek bere baldintzak eta itxaropenak beteko ditu, ingurumenarekiko errespetuz, eta bere eskumen-eremuan segurua izango da pertsonentzat. Horregatik, gure kudeaketa-sistema integratuaren jardun-eremu guztietan ezinbestekotzat jotzen dugu erakundea osatzen duten pertsona guztiei informazioa, komunikazioa, prestakuntza, parte-hartzea eta kontsulta ematea, baita haien izenean jarduerak egiten dituzten pertsonei ere.
Horregatik ahalegintzen gara egunez egun:
- Gure kudeaketa-sistema integratuaren eraginkortasuna eta jarduna etengabe hobetzea haren jardun-eremuetan.
- Gure jarduerari aplika dakizkiokeen lege-baldintzak eta berezkotzat hartu ditugunak betetzea.
- Lantokian edo haren izenean egiten diren jarduerek langileen segurtasunean eta osasunean eragindako kutsadura eta kalteak prebenitzea.
- Ikastetxearen helburuak ezarri, beharrezkoa denean berrikusi, zabaldu eta betetzen direla bermatzea, horretarako Kudeaketa Politika hau erreferentzia-esparrutzat hartuta.
Kalitatearekiko konpromisoak erakunde osoari eragiten dio, eta, beraz, Zentroa osatzen duten pertsona guztiek modu aktiboan parte hartzeko erantzukizuna hartu dute, bai sistemaren eraginkortasuna etengabe hobetzeko, bai “Bezero” guztien eskakizunak betetzeko, baita aplikatzekoak diren legezko eta arauzko eskakizunak betetzeko ere. Horretarako, ikastetxeko zuzendaritzak bere eginkizunak betetzeko behar duen prestakuntza-maila lortzeko baliabideak jarriko ditu.
FADURA LHII LHIIk honako jarraibide hauek hartzen ditu kontuan:
- Ikastetxearen aukera pedagogikoen helburua emaitza akademikoak, ikasleen gaitasun akademiko-profesionala eta laneratzea hobetzea dela uste du.
- Irakaskuntza planifikatzen du, irakatsi eta ikasteko jarduerak ahalik eta gehien zehaztuz, eta aztertu egiten ditu, eraginkortasuna hobetzeko.
- Ikaskuntzan eta enplegagarritasunean oinarritutako orientazio pedagogiko eta profesionala garatzen du.
- Modulu berak ematen dituzten irakasleen artean partekatzen ditu irakatsi eta ikasteko jarduerak eta helburuak, metodoak eta material didaktikoak.
- Irakasle-taldeak sustatzen ditu, ikasleen ikaskuntzaren jarraipena egiteko lehentasunezko esparru gisa.
- Hainbat sail didaktikoren parte-hartzea bultzatzen duten zeharkako proiektuak bultzatzen ditu.
- Ikasleen indibidualtasuna kontuan hartzen du, eta tutoretza- eta ikasketa-orientazio ahalik eta pertsonalizatuena egiten du.
- Ikaskuntza gaitasunen lorpentzat hartzen du, eta ez ezagutzaren transmisiotzat bakarrik. Aukera metodologikoaren helburua ikaskuntza eta irakaskuntza dira.
- Ikasleengan gaitasun hauek sustatzen ditu: kontzeptualak (jakitea), prozedurazkoak (egiten jakitea) eta zeharkakoak (izaten jakitea eta egoten jakitea).
- Ikasleak eta ikastetxeko langileak ingurumen-materialaz kontzientziatzea.
- Gero eta hezkuntza integralagoa ezartzen du, eta, horretarako, ingurumenarekiko errespetuarekin zerikusia duten jarduerak sartzen ditu ikasgelan.
Jarraibide horiek ikastetxearen urteko planean eta helburuetan zabaltzen dira, eta aldizka ebaluatuko diren adierazleen bidez neurtu ahal izango dira.
CIFP FADURA LHIIren ustez, kalitatean oinarritutako kudeaketa-sistemak ezartzeak ingurumen-kudeaketa egokia kontuan hartzera behartzen du.
Horregatik, gure zentroak honako helburu hauek ditu ingurumen-politikan:
- Ikastetxeko ikasleak eta langileak ingurumen-arloan kontzientziatzea.
- Hezkuntza gero eta integralagoa ezartzea, eta ikasgelan ingurumenarekiko errespetuarekin zerikusia duten jarduerak sartzea.
- Ingurumen-legeria betetzea.
- Ingurumenaren babesa prebenitzeko konpromisoa hartzea, kutsaduraren prebentzioa barne, eta ingurumena gure erakundearen eguneroko kudeaketan txertatzeko konpromisoa hartzea, gure ingurumen-portaera egunez egun hobetuz.
Gure ikastetxeko hizkuntza-errealitatetik abiatuta eta hizkuntzen erabilerari eta ikaskuntzari buruzko gogoetatik abiatuta, zehaztapen batzuk egin nahi ditugu.
Erabilera eta euskararekiko jarrera positiboa sustatzeko, honako helburu hauek zehaztuko ditugu:
- Komunikabide eraginkorra izatea.
- Giza harremanetan hizkuntza nagusia izatea.
- Edozein arlo euskaraz ikasteko aukera izatea.
- Gure herriko kultura zabaltzeko tresna izatea.
Euskararen erabilera sustatzeko konpromisoa:
- Gure komunikazioan, barnekoan zein kanpokoan, erabili beharreko lehen hitza euskaraz izango da, erabilera indartzeko asmoz.
- D ereduko taldeetan, lehentasuna ematea euskararen erabilerari, ikasgela barruan zein kanpoan, hizkuntza nagusi gisa.
- Euskaldunak eredu izango dira, euskaraz hitz eginez.
- Bilera orokorrak, klaustroak eta batzorde teknikoak ele bitan egingo dira:
– Hasiera eta amaiera beti euskaraz izango dira.
– Informazioa emateko orduan, informazioa euskaraz ematen bada, informazioa gaztelaniaz emango da, eta alderantziz.
– Aktak bi hizkuntzetan egingo dira. - Ikastetxeko dokumentazioa elebiduna izango da:
– Estamentuen arteko komunikazioak elebidunak izango dira.
– Urteko Plana, sailaren memoriak, koordinazioak, proiektuak… sarrera eta amaiera bi hizkuntzetan izango dute.
– D ereduan, programazioak, aktak eta oinarrizko material didaktikoa euskaraz izango dira.
– Erakunde, enpresa, hornitzaile, elkarte eta abarrekiko idatzizko komunikazioa elebiduna izango da. - Enpresako praktiketan, ahaleginak egingo dira D ereduko ikasleek praktikak euskaraz egin ditzaten, eta ezinezkoa bada, gaztelaniaz egingo dira.
- D ereduko taldeekiko jarduera osagarriak euskaraz egiten saiatuko dira, eta ezinezkoa bada, gaztelaniaz egingo dira.
- Euskal kultura zabaltzeko jarduera espezifikoak bultzatuko dira. Era berean, harremana mantenduko da hura sustatzen duten inguruko gizarte-eragileekin.